کد خبر: 1229369
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
پلیس علاوه بر کمک گرفتن از سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر، از عملیات فراجا برای پایش هوایی به وسیله هلیکوپتر در مناطق مورد نظر هم استفاده کرد که این برای اولین بار بود که در پرونده‌های جنایی اصفهان به کار گرفته شد.
 حسین فصیحی

جوان آنلاین: فرمانده پلیس آگاهی استان اصفهان تأیید کرد بقایای جسد سوخته که ۱۸ فروردین‌ماه حوالی خانه پدربزرگ نازگل کشف شده، متعلق به همان کودک گمشده است. سرهنگ حسین ترکیان گفت برای اولین بار در اصفهان از پایش هوایی در یک پرونده جنایی استفاده شده است. 
وی همچنین عنوان کرد سگ‌های زنده‌یاب و جسد‌یاب خودروی حامل جسد را هم شناسایی کرده‌اند. 
المیرا زارع، معروف به نازگل، دختربچه هفت ساله اهل روستای دهکرم اصفهان بود که ۱۸ اسفندماه سال گذشته به طرزی مرموز ناپدید شد. سرهنگ حسین ترکیان در توضیح آخرین جزئیات پرونده نازگل گفت: «۱۸ اسفندماه سال گذشته و همزمان با ناپدید شدن نازگل در روستای دهکرم اصفهان، تحقیقات پلیس در این باره به جریان افتاد و از همه توان پلیس استفاده شد. 
وی ادامه داد: پلیس علاوه بر کمک گرفتن از سگ‌های زنده‌یاب هلال احمر، از عملیات فراجا برای پایش هوایی به وسیله هلیکوپتر در مناطق مورد نظر هم استفاده کرد که این برای اولین بار بود که در پرونده‌های جنایی اصفهان به کار گرفته شد. 

 جسد قطعاً متعلق به نازگل است
رئیس پلیس آگاهی اصفهان ادامه داد: تحقیقات پلیس در این باره نشان داد ماجرا در جریان اختلاف‌های مالی به واسطه یک ارثیه کلان مطرح است که مظنونان پرونده بازداشت شده‌اند. بعد از آن از ظرفیت سگ‌های جسدیاب فراجا استفاده شد و خودرویی که برای انتقال جسد از آن استفاده شده بود از طرف سگ‌ها شناسایی شد. سپس نمونه‌های بیولوژیک به دست آمد که برای تطبیق ارسال شده است. 
سرهنگ ترکیان افزود: جسد از نظر پلیس قطعاً متعلق به نازگل است، اما به دلیل اینکه نتیجه دی‌ان‌ای هنوز حاصل نشده است منتظر گزارش نهایی هستیم تا نتیجه نهایی پرونده اعلام شود. 

 قتل دختربچه‌ها سریالی نبود
سرهنگ ترکیان درباره مطرح شدن قتل‌های سریالی کودکان بعد از قتل دیانا، دختر ۱۱ ساله مبتلا به اوتیسم هم گفت: قتل نازگل در اسفندماه سال گذشته و قتل دیانا اردیبهشت امسال اتفاق افتاد و اگرچه در فاصله زمانی کمی روی داد، اما این پرونده‌ها ربطی به یکدیگر ندارند. از همین‌رو رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی درست باعث ترویج خشونت نشوند. 
وی درباره انگیزه قتل دیانا هم گفت: دیانا مبتلا به اوتیسم بود که پدرش سوم اردیبهشت‌ماه گم شدنش را به پلیس اصفهان گزارش داد و گفت همسرش دیانا را از مدرسه به خانه برده، اما در بین راه کودک ناپدید شده است که مأموران متوجه تناقض‌گویی‌های زن جوان شدند و او به قتل دیانا اعتراف کرد و گفت از آنجا که شوهرش در مراقبت از دیانا کمک نمی‌کرد، طفل را با ضربات چاقو به قتل رسانده و جسد را با ریختن بنزین سوزانده است. 

 متهمان به قتل اعتراف نکرده‌اند
مهدی یوسفی‌شاتوری، وکیل خانواده نازگل هم می‌گوید: «موارد مطرح شده در پرونده فقط قرائن علیه برخی متهمان بازداشت شده است، ولی دلیل محسوب نمی‌شود و ممکن است ایراداتی مطرح و اشتباهاتی در اعلام‌نظر‌ها وجود داشته باشد. از جمله اینکه یک‌بار آثاری در خودروی بستگان پدر نازگل کشف و بعد مشخص شد آن آثار متعلق به نازگل نیست یا اینکه در فاصله حدود ۲۰ روز از ناپدید شدن نازگل تا پیدا شدن جسد سوخته لباس‌های نازگل برای تشخیص سگ‌های زنده‌یاب با خودروی بستگان به اداره آگاهی حمل شد که دلیل بر حمل جسد با خودرو نمی‌باشد.» 
یوسفی‌شاتوری درباره چرایی طرح جرم علیه برخی متهمان بازداشت شده هم می‌افزاید: «تاکنون متهمان بازداشت شده اتهام‌های وارد شده را نپذیرفته‌اند. با این حال با توجه به شناخت قبلی که از موکلینم در منطقه دارم، این حادثه از سوی آن‌ها صورت نگرفته و فقط امارات و قرائن تا حدودی علیه برخی از موکلین مطرح است و ادامه بازداشت برخی از آن‌ها تا زمانی که تحقیقات کامل‌تر و گزارش نهایی پزشکی قانونی اعلام شود؛ ممکن است ادامه داشته باشد.»
این وکیل دادگستری با بیان اینکه تمرکز پلیس بنا به امارات مطرح در پرونده روی مظنونان بازداشت شده است، می‌گوید: «اگر ارتکاب جرم از سوی متهمان بازداشت شده صورت نگرفته باشد به دلیل از بین رفتن آثار جرم ممکن است مقامات به نتیجه‌ای نرسند، چراکه مدارک کهنه شده و آثاری از جرم باقی نمانده است که بشود قاتل واقعی و انگیزه مجرمانه را شناسایی کرد.»
یوسفی‌شاتوری با تأکید بر دنبال کردن اخبار از رسانه‌های رسمی بیان می‌کند: «بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و مردم بدون هیچگونه دلیلی اتهام‌هایی را به افراد بازداشت شده نسبت می‌دهند یا پا را فراتر می‌گذارند و اقدام به صدور رأی نهایی می‌کنند که دامن زدن به موضوعات مطرح شده نه تنها باعث ایجاد خلل در روند رسیدگی خواهد شد، بلکه باعث از دست رفتن حیثیت خانواده نازگل نیز می‌شود.»

 شروع ماجرا
المیرا زارع، معروف به نازگل، ۱۸ اسفندماه سال گذشته در روستای دهکرم اصفهان ناپدید شد. با وجود اینکه تلاش‌های پلیس و مردمی در این باره به جریان افتاد، اما اثری از نازگل پیدا نشد تا اینکه یک ماه بعد از حادثه اولین سرنخ به دست پلیس افتاد. ۱۸ فروردین‌ماه بود که خبر رسید سگ‌های جسدیاب، جسدی را که در چند قدمی محل ناپدید شدن نازگل در حال سوختن بود، کشف کرده‌اند. بعد از آن بقایای جسد به پزشکی قانونی منتقل و کارآگاهان پلیس چهار مظنون را بازداشت کردند. مادر نازگل، پدربزرگ و دو دایی او به اتهام قتل دستگیر و تحقیقات برای رمزگشایی از پرونده به جریان افتاد. از آنجا که بافت‌های بقایای جسد دچار سوختگی شدید شده بود، اعلام‌نظر قطعی درباره کشف هویت جسد به زمان زیادی نیاز داشت. با این حال پلیس در حال حاضر تأیید کرده که جسد سوخته متعلق به نازگل است. در صورتی که همه یا بعضی از افراد بازداشت شده در جریان حادثه نقش داشته باشند، انگیزه مجرمانه، چگونگی وقوع حادثه و چرایی سوزاندن جسد از پرسش‌های مطرح شده است که ۶۹ روز پس از گم شدن نازگل همچنان در فضای عمومی جامعه مطرح است.

برچسب ها: پلیس ، گمشده ، قتل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار